Gå videre til innholdet
  • Nyheter
  • Språkpedagogiske spill
    • Visuell støtte
    • Tidlig språkstimulering
    • Samarbeidslotto
    • Ord og begreper
    • Narrative ferdigheter
    • Språklig bevissthet
    • Følelser
    • Kategorisering
    • Sesongbaserte spill
    • Veiledningsressurser
    • Fysiske produkter
    • Alle språkspill
  • Logopediske spill
    • Stamming
    • Språklydvansker/P.O.P.T
    • Språklydvansker/Minimale par
    • Språklydvansker/Metafon
    • Språklig bevissthet
    • Pedagogiske fortellinger eller informasjonsskriv
    • Alle logopediske spill
  • Kontakt
Logg inn
  • Instagram
Språkfrø
  • Nyheter
  • Språkpedagogiske spill
    • Visuell støtte
    • Tidlig språkstimulering
    • Samarbeidslotto
    • Ord og begreper
    • Narrative ferdigheter
    • Språklig bevissthet
    • Følelser
    • Kategorisering
    • Sesongbaserte spill
    • Veiledningsressurser
    • Fysiske produkter
    • Alle språkspill
  • Logopediske spill
    • Stamming
    • Språklydvansker/P.O.P.T
    • Språklydvansker/Minimale par
    • Språklydvansker/Metafon
    • Språklig bevissthet
    • Pedagogiske fortellinger eller informasjonsskriv
    • Alle logopediske spill
  • Kontakt
Logg inn Handlekurv

Vare lagt i handlekurven

Vis handlekurv

Spill og materiell i denne nettbutikken er digitale (i pdf-, png- eller powerpoint-format)

Nyheter

  • Komplett logopedisk opplegg rettet mot R-lyd (i kontrast til J-lyd)

    Mål: Barnet skal mestre å bruke R-lyd og J-lyd på riktig plass i hverdagsspråket.

  • Visuell støtte: Øktplan/ 7 H-ene

    Mål: Å gi fagpersoner et visuelt og strukturert verktøy for å planlegge og gjennomføre språkpedagogiske eller logopediske økter på en måte som skaper forutsigbarhet for barn med behov for visuell støtte.

  • Digitalt spill: Minimale par rettet mot fronting/backing (powerpoint)

    Mål: Barnet skal kunne lytte og identifisere k-,t-,g-, og d-lyden i minimale par (og manipulere lydene i riktig kontekst)

  • Barrierespill med minimale par som adresserer fronting/backing

    Mål: Barnet skal oppfatte og manipulere ord med k-, t-, g-, og d-lyden på setningsnivå.

  • Veiledningsressurs/Bingobrett

    Mål: Å styrke foreldres (eller ansattes) trygghet og ferdigheter i å rollemodellere ASK gjennom små, konkrete steg i hverdagslige situasjoner, herunder måltidssituasjon.

  • Språklydspill: Sj-lyd vs. S-lyd

    Mål: Barnet skal mestre å lytte, identifisere, produsere og manipulere (ord) med sj-lyd og s-lyd.

  • Språklydaktivitet: Produksjon av r-lyd (pdf-format)

    Mål: Støtte barnet til å produsere "rulle-r" ved hjelp av eksploderende T- og D-lyder.

  • Digital språklydaktivitet: Produksjon av r-lyd (powerpoint)

    Mål: Støtte barnet til å produsere "rulle-r "(alveolar tapp eller alveolar vibrant) ved hjelp av eksploderende T- og D-lyder.

  • Veiledningsressurs/Bingobrett

    Mål: Bidra til at foreldre reduserer krav og press på barnet og heller fremme meningsfull kommunikasjon

  • Fortelling om fronting (K/G vs T/D) og logopedisk trening

    Mål: Å forberede barnet på logopedisk trening og ufarliggjøre prøving og feiling.

  • Informasjonsskriv om fronting (k- og g-lyd)

    Mål: Forklare foreldre hva språklydforstyrrelsen "fronting" er og hvilke tiltak som er anbefalt.

  • Fortelling om R-lyd og fonologisk trening

    Mål: Å forberede barnet på logopedisk trening og ufarliggjøre prøving og feiling.

  • Aktivitetshefte: Motsetninger

    Mål: Barna skal kunne gjenkjenne og bruke ordpar med motsatt betydning.

  • 8947de4c-b01a-4b0f-95ba-2a69de2aa8cd

    Handlenett: Følelser

    Mål: Inspirere barn til å sette ord på følelser og leke med språket

  • a51bb946-4258-4486-8c5f-0f668dc1a037

    Handlenett: Inspirasjon til språklig nysgjerrighet?

    Mål: Bidra til spontane språkleker i hverdagen

  • Fonologisk arbeidshefte rettet mot K-og G-lyden

    Mål: At barnet mestrer adekvat bruk av K-, T-, D- og G-lyden i hverdagsspråket

  • Sammensatte ord med vinter

    Mål: Styrke barnas morfologiske bevissthet ved å dele opp sammensatte ord med vintertema

  • Tankekart: Vinter

    Mål: Styrke barnets semantiske nettverk knyttet til begrepet "vinter"

  • Whiteboardtusjaktiviet: R-lyderstatninger

    Mål: Barnet skal mestre å lytte og identifisere R-lyd, L-lyd og J-lyd

  • P.O.P.T: R-lyderstatninger

    Mål: Barnet skal mestre å lytte, identifisere, produsere og manipulere (ord) med R-lyd, L-lyd og J-lyd

  • Digitalt språklydspill (P.O.P.T)

    Mål: Barnet skal mestre å lytte og identifisere r-,l-, og j-lyden i stavelser, korte nonord og lengre nonord ("tulleord")

  • Digitalt spill: Gjenkjenn følelsen

    Mål: Barnet skal styrke sitt ord- og begrepsapparat relatert til abstrakte ord om følelser

  • Digitalt språklydspill (P.O.P.T)

    Mål: Barnet skal mestre å lytte og identifisere k, t, g og d-lyd i korte nonord ("tulleord")

  • Digitalt språklydspill (P.O.P.T):

    Mål: Barnet skal mestre å lytte og identifisere k, t, g, og d-lyd i korte nonord ("tulleord")

  • Tankekart: Høst

    Mål: Styrke barnets semantiske nettverk knyttet til temaet høst

  • Ordforklarings- eller stavelsesspill med brannverntema

    Mål: Styrke fonologisk bevissthet (stavelser i ord) eller styrke ord- og begrepsapparat relatert til brannverntema

  • Sammensatte ord: Brannverntema

    Mål: Styrke morfologisk bevissthet ved å oppdage at ord kan bestå av flere ord (f.eks. brann-bil)

  • Utvalgte tidsbegrep

    Mål: Styrke barnets forståelse og bruk av tidsbegrepene tidlig/sent, før/etter og ukedag/helg

  • Lag tullesetninger sammen

    Mål: styrke barnets syntaktiske ferdigheter (3-5 ordsytringer med subjekt, verbal og objekt)

  • Høyfrekvente verb

    Mål: styrke barnets forståelse av- og/eller produksjon av vanlige verb

  • Sortere enkle pronomen

    Mål: forstå og bruke pronomenordene "han" og "hun"

  • Sortere enkle former

    Mål: Styrke barnas begrepsforståelse av de geometriske formene trekant, firkant og sirkel

  • Kategorisere over- og underbegreper

    Mål: Styrke semantisk kategorikunnskap

  • Barnevennlige begrep på ulike stammekvaliteter (Mini-Kids inspirert)

    Mål: introdusere barnevennlige begrep på stamming/ ufarliggjøring

  • Stamming: kartleggingsøyemed eller tiltaksøyemed

    Mål: kartlegge barnets bevissthet eller jobbe med å ufarliggjøre stamming

  • Sortere adjektiv med fotografier

    Mål: styrke barnas begrepsforståelse av adjektivene og motsetningene myk/hard, lett/tung og sakte/rask.

  • Kategoriseringsbrettspill

    Mål: styrke barnets semantiske/kategoriske nettverk ved å hente frem ord innen samme overbegrep (f.eks. dyr, mat, verktøy, instrument osv).

  • R-lyd i konstrast til L-lyd

    Mål: lære å bruke /R/-og /L/-lyden adekvat i hverdagsspråket

  • Samarbeidslotto: Påske

    Mål: styrke barnas beskrivelsesferdigheter relatert til påske

  • Stavelsessegmentering-brettspill med påsketema

    Mål: styrk barnas fonologiske bevissthet ved å dele opp antall stavelser i påskerelevante ord

  • Digitalt lykkehjul i powerpoint: Påsketema

    Mål: styrke barnas fortellingskompetanse ved å dikte påskefortellinger sammen.

  • Digitalt språkspill med påsketema

    Mål: styrke barnas innholds- og formside av språket relatert til temaet påske

  • Språkspill: "Jeg tenker på"-lek med påsketema

    Mål: styrke barnets lytte- og beskrivelsesferdigheter.

  • Tankekart: Påske

    Mål: styrke barnas semantiske nettverk relatert til begrepet påske

  • Digitalt "lykkehjul" i powerpoint 4

    Trenger du lett tilgang til minioppdrag eller utfordringer mens dere gjør en pedagogisk aktivitet? F.eks. hoppe, hinke eller mime.

  • Digitale "lykkehjul" i powerpoint 3

    Trenger du lett tilgang til minimale par i logopedøktene dine? I denne powerpointen finner du minimale par til flere typiske fonologiske prosesser (f.eks. fronting og gliding).

  • Digitale "lykkehjul" i powerpoint 2

    Mål: styrke barnas fortellingsferdigheter ved å øve på å dikte sjørøverhistorier

  • Digitale "lykkehjul" i powerpoint

    Mål: styrke barnas fonologiske bevissthet gjennom ellinger, rim, stavelser og lytt første lyd.

  • Metafon: gliding-prosessen

    Mål: få på plass /L/- og/eller /R/-lyd i uttalen hos barn som erstatter lydene med /J/-lyd

Mine språkspill

  • Instagram

Få beskjed om nye spill eller eksklusive tilbud?

Betalingsmåter
    © 2025, Språkfrø Drevet av Shopify
    • Retningslinjer for angrerett
    • Personvernerklæring
    • Vilkår for bruk
    • Ved å gjøre et valg vil hele siden lastes inn på nytt.
    • Åpner i et nytt vindu.